sobota, 20 sierpnia 2016

[5] Liebster Blog Award

Hejka naklejka!

Dzisiaj przychodzę do Was (a raczej wyświetlam się) z postem, którego nigdy w życiu nie spodziewałabym się na tym blogu. Zostałam nominowana do Liebster Blog Award przez In The Future London. Jestem naprawdę zaszczycona i przeszczęśliwa, że dostałam takową nominację i z wielką chęcią odpowiem na zadane mi pytania - bardzo dziękuję! 

Zapraszam do czytania!

Na początek wyjaśnimy sobie, co to jest Liebster Blog Award. Pewnie każdy już o tym słyszał co nie co, więc szybko wspomnę o zasadach. Nominację do LBA otrzymuje się za dobrze wykonaną robotę na swoim blogu. Nagrodę odbiera się, odpowiadając na pytania zadane przez nominującego oraz dodaje się swoje 11 pytań, na które odpowie 11 nominowanych przez Ciebie osób. Blogi, które się nominuje nie powinny mieć powyżej 200 obserwujących, ponieważ ideą LBA jest wspomagać dobrych, lecz mniej popularnych blogerów.


Nie przedłużając, oto moje odpowiedzi:

1. Wybierając lekturę, kierujesz się opisem z tyłu książki?

Zawsze mam raczej zaplanowane, jakie chcę kupić książki (najczęściej kupuję je przez księgarnie internetowe, więc tym bardziej wiem, co mam zamiar dodać do mojego koszyka). Czasem jednak, zdarza się tak, że opis zamieszczony z tyłu książki zaintryguje mnie do tego stopnia, że odkładam moje książkowe plany na bok i kupuję właśnie tę pozycję.

2. Jaka ekranizacja danej książki spodobała Ci się najbardziej?

Ekranizacje książek dość rzadko spełniają moje oczekiwania. Są jednak takie, które oglądam bardzo chętnie i bardzo je lubię. Oprócz Harry'ego Pottera, który jest oczywistą odpowiedzią na to pytanie (przynajmniej w moim wypadku), to zdecydowanie uwielbiam Zaginioną dziewczynę - ekranizację książki Gillian Flynn o tym samym tytule. Film jest dość dokładny w porównaniu do książki, aktorzy zagrali swoje rolę obłędnie, a do tego historia wciąga i nie chce puścić aż do napisów końcowych. 

3. Jaka jest Twoja ulubiona bohaterka książkowa? Dlaczego ona?

Nie wiem, czy to tylko mój problem, ale większość bohaterek książkowych (szczególnie tych głównych bohaterek, które prowadzą narrację) mnie irytuje. I to bardzo. Są jednak wyjątki i jednym z nich jest Alaska Young z książki Johna Greena "Szukając Alaski". Alaska nie była bohaterką idealną - miała wady i była ich świadoma. Była jednak bardzo mądrą młodą kobieta, która dzielnie przeszła przez bardzo dużo trudnych sytuacji w swoim życiu. Do samego końca była tajemnicą - i chyba właśnie to jest główną przyczyną tego, że ją lubię.

4. A jaki jest Twój ulubiony bohater książkowy? Dlaczego akurat on?

Tutaj nie muszę się jakoś bardzo długo zastanawiać nad odpowiedzią - jest to Magnus Chase z jednej z nowszych serii Ricka Riordana "Magnus Chase i bogowie Asgardu". Jest mądry, impertynencki, zabawny, odważny - mogłabym wymieniać w nieskończoność. Do tego ani przez najkrótszą choćby chwilę mnie nie irytował. Magnus jest, w mojej opinii, jednym z lepiej wykreowanych bohaterów literatury młodzieżowej.

5. Czy lubisz wydania kieszonkowe książek?

Nie. Czcionka i marginesy w tych wydaniach są zdecydowanie zbyt małe i w czasie czytania oczy mi się od nich męczą.

6. Wolisz twarde czy miękkie okładki?

Zdecydowanie twarde! Jestem osobą, która chucha i dmucha na książki, żeby nic im się nie stało. Jeżeli książka jest w twardej oprawie, mogę usiąść wygodnie i nie martwić się, że przypadkowo złamię grzbiet. Mogę z czystym sumieniem wrzucić ją do torby, wiedząc, że rogi nie będą pozaginane. Ich ciężar zupełnie mi nie przeszkadza.

7. Zaznaczasz ulubione fragmenty w książkach?

Jeżeli mam przy sobie ołówek i kartkę albo karteczki samoprzylepne to tak. Najczęściej czytam w miejscach, gdzie nie mam dostępu to tych rzeczy (samochód, łóżko, które stoi tak daleko od biurka, wanna), a później zapominam te fragmenty zaznaczyć. Na szczęście większość cytatów, które spodobały mi w szczególny sposób w danej książce, mogę z łatwością znaleźć na Lubimy Czytać.

8. Jaki tytuł nosi książka, którą mógłbyś/mogłabyś czytać cały czas?

Uwaga, to będzie najbardziej oryginalna odpowiedź w historii całej blogosfery - Harry Potter. Czytałam całą serię już kilka razy i jestem pewna, że będę do niej wracać. Z nią wiąże się bardzo dużo wspomnień, a poza tym, jest najzwyczajniej w świecie ciekawa. Świat magii i czarodziejstwa chyba nigdy mi się nie znudzi.

9. Jaki jest Twój ulubiony autor/ autorka?

Gavin Extence - autor książek Wszechświat kontra Alex Woods oraz Lustrzany świat Melody Black. Uwielbiam jego styl pisania i historie, jakie przedstawia czytelnikom w swoich książkach. Jeżeli jeszcze nie przeczytałeś/ przeczytalaś któreś z nich - zrób to, nie pożałujesz.

10. Jaka seria książek jest Twoją ulubioną?

Żeby nie było znowu, że odpowiem Harry Potter, to napiszę o Percym Jacksonie. Rick Riordan stworzył historię, którą pokochałam całym serduszkiem i mimo że czytałam ją dobre kilka lat temu, to jestem pewna, że nadal uwielbiam ją tak samo, jak kiedyś, kiedy dopiero wertowałam strony Złodzieja Pioruna i kolejnych książek z serii i z zapałem sledziłam przygody Percy'ego.

11. Czy Tobie też brakuje już półek na kolejne książki?

Tak, brakuje. Specjalnie kupiłam dwie biblioteczki, żeby mieć jak najwięcej miejsca na książki. Teraz muszę upychać je piętrami na półkach. Mam nadzieję, że kontrukcja biblioteczki to wytrzyma.

Moje pytania dla Was:

1. Zaginasz rogi, zapamietujesz numer strony, używasz zakładek czy może masz jeszcze inny sposób? W jaki sposób zaznaczasz miejsce, w którym skończyłeś czytać?

2. W jaki sposób Twoje książki są ułożone na półce? Alfabetycznie według nazwisk autorów lub tytułów, seriami, kolorystycznie, a może jeszcze inaczej?

3. Kiedy układasz na półce serię książek, numery rosną w prawo od pierwszej książki z serii do ostatniej, czy maleją w prawo od finałowej części do pierwszej?

4. Jakie jest Twoje ulubione miejsce do czytania książek?

5. "Niszczysz" swoje książki? Zaginasz rogi, piszesz po nich, rysujesz, łamiesz im grzbiety?

6. Czy na twojej biblioteczce znajdują się inne rzeczy niż książki?

7. Jaka jest pierwsza książka, którą przeczytałeś w swoim życiu?

8. Skąd wzięła się nazwa twojego bloga?

9. Czy słuchasz muzyki podczas czytania? A jeśli tak, to jakiej muzyki wtedy słuchasz?

10. Wolisz czytać w dzień czy w nocy?

11. Jaka jest książka, której dałeś najmniejszą ilość gwiazdek/ napisałeś najgorszą opinię?

A teraz przyszedł czas na nominowanych. Jestem nowa w blogosferze i jeszcze nie odkryłam dużej ilości blogów, ale oto te, które uważam za warte uwagi:

Mam nadzieję, że wymienione osoby odpowiedzą na nominację oraz spodobają im się pytania, które wymyśliłam. Powodzenia wszystkim i do zobaczenia w następnym poście!

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe odpowiedzi! Zainspirowałaś mnie do przeczytania i obejrzenia "Zaginionej dziewczyny"- dzięki! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe odpowiedzi i świetne pytania. Dziękujemy za nominację i na pewno odpowiemy, ale z racji, że dopiero na blogu pojawił nam się LBA poczekamy do września :D (mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko) /Dina
    za-ksiazkowane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, nie mam nic przeciwko :D Cieszę się, że pytania się podobają! :3

      Usuń