niedziela, 21 sierpnia 2016

[6] 7 Read Up - podsumowanie

Hejka naklejka!

Jest niedziela, 21 sierpnia 2016. Jest to data w pewnym sensie specjalna dla książkoholików - dzisiaj kończy się wyzwanie 7 Read Up organizowane przez Mathę Oakiss.

Ogólne zasady 7 Read Up:
· czytać jak najwięcej przez cały tydzień
· liczyć ilość przeczytanych stron 
· zmieżyć wysokość stosiku, który został utworzony przez przeczytane książki (cel: osiągnąć 7 cm)
Wersja trudniejsza: 
· odhaczać przygotowane przez organizatorkę akcji wyzwania:


1.  S JAK SIERPIEŃ - Książka autora, którego nazwisko zaczyna się na literę S
2. OŚMIOLITEROWY SIERPIEŃ - Książka, w tytule której występuje przynajmniej jedno ośmioliterowe słowo.
3. WYPAD NAD MORZE - Książka z motywem wody na okładce.
4. OSTATNIE PODRYGI WAKACJI - Książka, z przeczytaniem której ciągle zwlekasz i musisz się za nią zabrać teraz, zanim znowu rzucisz się w wir obowiązków.
5. SIERPIEŃ W HRABSTWIE OSAGE - Przeczytaj książkę i obejrzyj jej ekranizację / adaptację.
6. WAKACJE PRZED KOMPUTEREM - Książka, którą polecali polscy lub zagraniczni booktuberzy.
7. WAKACYJNA OPALENIZNA - Książka z okładką w brązach i/lub pomarańczach.
8. ZARAZ POWRÓT DO SZKOŁY - Książka z uczniami lub studentami.
9. KONIEC WAKACJI - Zakończ serię, czyli przeczytaj ostatni tom lub zmaratonizuj całą serię.
10. ÓSMY MIESIĄC - Przeczytaj ósmą książkę ze swojej półki.

Tydzień temu z wielką chęcią wzięłam udział w wyzwaniu. Niestety nie mogłam być w nie tak zaangażowana jak chciałam być - już drugiego dnia wyjechałam na wakacje - dość aktywne. A wiadomo, nie można wtedy poświęcać na czytanie tyle czasu, ile by się chciało. Siegałam po książki głównie wieczorami. Mimo to, osiagnęłam cele, które sobie postawiłam (przeczytać przynajmniej 1000 stron, osiągnąć 7 cm wysokości, jeśli chodzi o stosik, odhaczyc kilka punktów z wyzwań wymyślonych do trudniejszej wersji wyzwania).

Zapraszam do przeczytania mojego podsumowania wyzwania 7 Read Up!

Już 14 sierpnia czekałam do północy, alby czytać. Kiedy godzina dwunasta wybiła na moim zegarze, sięgnęłam po 3 tom Kronik Rodu Kane (recenzja tutaj). Przeczytałam ostatnie 200 stron książki.


Cień Węża spełnił punkty:
3. WYPAD NAD MORZE - Książka z motywem wody na okładce. (trochę wody tam jest)
8. ZARAZ POWRÓT DO SZKOŁY - Książka z uczniami lub studentami. (Sadie i Carter mieli swoich uczniów w Domu Brooklińskim, do tego w tej części wszyscy nastoletni mieszkańcy tego, oprócz Cartera, poszli do normalnej szkoły)  
9. KONIEC WAKACJI - Zakończ serię, czyli przeczytaj ostatni tom lub zmaratonizuj całą serię. (Cień Węża to ostatnia część trylogii)


15 sierpnia zaczęłam czytać Zanim się pojawiłeś Jojo Moyes. Wieczorem obejrzałam ekranizację książki, a rano następnego dnia skończyłam ją czytać.


Zanim się pojawiłeś spełniło punkty:
 4. OSTATNIE PODRYGI WAKACJI - Książka, z przeczytaniem której ciągle zwlekasz i musisz się za nią zabrać teraz, zanim znowu rzucisz się w wir obowiązków. (Zwklekałam z przeczytaniem jej bardzo długo. Miała tak dobre opinie, że bałam się, iż będę wymagać przez to od niej zbyt dużo i zawiodę się na niej)
5. SIERPIEŃ W HRABSTWIE OSAGE - Przeczytaj książkę i obejrzyj jej ekranizację / adaptację. (przeczytanie książki - odhaczone, obejrzenie ekranizacji - odhaczone)
7. WAKACYJNA OPALENIZNA - Książka z okładką w brązach i/lub pomarańczach. (trochę brązy, pomarańczy i beżu na okładce jest)


Następnie czytałam Carry On Rainbow Rowell. To już był czas, kiedy nie miałam zbytnio kiedy czytać. Mimo że książka była świetna i bardzo interesująca czytałam ją przez 3 dni.


Carry On spełniło punkty:
6. WAKACJE PRZED KOMPUTEREM - Książka, którą polecali polscy lub zagraniczni booktuberzy.

Dwa nie temu zaczęłam czytać "Grę o Tron", jednak do teraz przeczytałam jedynie 153 strony, dlatego jej do stosiku nie dodaję i nie wypisuję wyzwania, które by do niej pasowało - doliczę tylko przeczytane strony.


Podsumowując:
· przeczytałam trzy książki w całości oraz część czwartej
· w sumie przeczytałam 1279 stron
· mój stosik ma 8,5 cm
· udało mi się odhaczyć 7 z 10 przewidzianych dla wersji trudniejszej wyzwań


Mogło być lepiej, jednak uważam, że wynik i tak jest całkiem dobry. Na pewno wrócę do 7 Read Up za pół roku (trzymam kciuki za to, że Martha Oakiss zorganizuje kolejną edycję). A jak Wam poszedł 7 Read Up? 

Braliście w nim udział? Podzielcie się ze 
mną odpowiedzialmi na pytania w komentarzach, z wielką chęcią je przeczytam!

Do zobaczenia w następnym poście!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz